Het nieuwe jaar start goed voor De Kookfabriek. Onlangs tekende de grootste kookstudio van Nederland een overeenkomst met het Nederlandse kookmerk ATAG. Inmiddels zijn de vestigingen van De Kookfabriek in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag volledig voorzien van ‘Dutch Design’ ATAG apparatuur. Voor ATAG is dit letterlijk een verlenging van hun showroom in Duiven. “Wij waren op zoek naar een nieuwe partner voor alle apparatuur in onze kookeilanden en hebben de best denkbare partner gevonden”, aldus Marc Klok, commercieel directeur van De Kookfabriek.
40.000 hobbykoks per jaar
“In De Kookfabriek vestigingen volgen jaarlijks meer dan 40.000 hobbykoks maar ook professionals een kookworkshop, waarbij ze nu allemaal op een positieve manier in aanraking komen met ATAG”, zegt Martin Blom, Business Manager ATAG. De Kookfabriek heeft in totaliteit 2.500m2 kookruimte en 44 kookopstellingen, die zijn allen uitgevoerd met ATAG apparatuur wat een totaal oplevert van ongeveer 300 warmtebronnen zoals gaspitten en ovens. Klok: “ATAG is een Nederlands merk en heeft een ijzersterke reputatie opgebouwd, welk ander merk geeft er 8 jaar garantie op z’n apparatuur? Voor ons een reden met het intensieve gebruik van de kookeilanden om voor ATAG te kiezen.”
Beleving
Voordat een consument tegenwoordig overgaat tot aanschaf, laat hij zich goed informeren, vooral via internet. Een koper is hierdoor vaak goed op de hoogte van wat voor kookapparatuur hij wil hebben. Een volgende stap om potentiële kopers te bereiken, is het daadwerkelijk te laten koken met de apparaten. “Koken in De Kookfabriek is een unieke kookervaring”, aldus Leonore van Knippenberg, Communicatie Manager van ATAG: “De brand awareness van ATAG bij kookworkshop deelnemers in De Kookfabriek is bijna 80%. Dat is geweldig en zal op midden-lange termijn zeker extra ATAG fans opleveren.”
Toekomst De Kookfabriek
Het aantal kookstudio’s is de laatste decennia geëxplodeerd. “We zien een verregaande professionalisering in de markt, en willen meer toegevoegde waarde leveren aan onze gasten”, zegt Klok. “Daarom hebben wij ook al 3 jaar geleden televisiechef Julius Jaspers gevraagd de recepturen voor onze kookworkshops te schrijven”. De samenwerking met ATAG biedt De Kookfabriek nog meer mogelijkheden om een snellere groei te realiseren. Zo is het doel gesteld dit jaar meer te focussen op het internet met kookvideo’s en de verkoop van culinair gerelateerde producten. Daarnaast zijn er plannen om kleinere vestigingen te openen, met onder andere het oog op interessante steden als Utrecht en Eindhoven. Ook deze initiatieven worden ondersteund door ATAG.
Geef een reactie