Bauknecht werkt reeds meer dan 90 jaar aan producten met geavanceerde technologie en vooruitstrevend design. Met de slogan “Bauknecht. Mehr als Technik.” presenteert de traditionele onderneming zich op een nieuwe wijze. De kern van de nieuwe merkidentiteit is het combineren van technologische prestaties met iets extra’s, waardoor klanten een goed gevoel hebben bij hun keuze voor een Bauknecht apparaat.
“We hebben altijd een scherp inzicht in de behoeften en wensen van onze klanten gehad en vertalen ze in verschillende gebieden van het bedrijf, van de ondernemingsfilosofie tot aan de productontwikkeling,” geeft Johan Bosma, Managing Director Whirlpool Benelux aan. Bauknecht apparaten overtuigen niet alleen met een duidelijke vormgeving en mooie materialen, maar tevens met iets extra’s: Ze bieden verrassende, slimme innovaties die extra comfort combineren met het bijzondere. De nieuwe slogan “Bauknecht. Mehr als Technik.”, vat deze toegevoegde waarde voor de klant in slechts vier woorden samen, en staat voor innovatiekracht, expertise in design en klantgerichtheid. Met de dynamische, nieuwe uitstraling, positioneert het merk Bauknecht zich zodanig dat zij aantrekkelijker is voor jonge, actieve kopers.
Het nieuwe gezicht van het merk: Mr. Bauknecht

Mr. Bauknecht
Om ook visueel voort te bouwen op de nieuwe merkidentiteit, presenteert het bedrijf een uniek nieuw merkgezicht – Mr. Bauknecht. Hij belichaamt de waarden en vaardigheden van de Duitse fabrikant van huishoudelijke apparatuur en geeft het merk een authentieke uitstraling. Mr. Bauknecht zal voor alle nieuwe activiteiten, zowel in de media als op het POS materiaal de nieuwe uitstraling van het merk begeleiden, en daarmee de differentiatie t.o.v. de andere merken ondersteunen.
Een nieuw hoofdstuk in de Bauknecht geschiedenis
De merkherlancering berust op de grondbeginselen van het Bauknecht merk: Onbetwiste kwaliteit, uitstekende en duurzame prestaties en een gestroomlijnd ontwerp met iets extra’s. Dankzij deze waarden en het nieuwe gezicht van het merk, kunnen klanten zich identificeren met het gevestigd merk en eveneens trots zijn op de Duitse kwaliteit en prestaties van de apparaten. Speciaal geselecteerde hoogwaardige materialen in combinatie met een minimalistisch, elegant design maken Bauknecht apparaten een waar hoogtepunt in elk huishouden. “Met de nieuwe merkidentiteit zal het volgende hoofdstuk van de Bauknecht geschiedenis beginnen, waarin het telkens weer belangrijk is innovatieve technologieën voor de voortdurend veranderende levens van onze klanten te ontwikkelen die gemakkelijk bruikbaar zijn,” aldus Johan Bosma.
Geef een reactie