Electrolux voor de zesde keer de beste in de categorie ‘Duurzame Huishoudelijke producten’
De prestigieuze Dow Jones Sustainability World Indexes (DJSI World) heeft Electrolux voor de zesde keer op rij uitgeroepen tot het meest duurzame bedrijf in de categorie “Duurzame Huishoudelijke producten”. De score van Electrolux is het afgelopen jaar met één procent verbeterd, van 78 procent in 2011 naar 79 procent in 2012. Tegelijkertijd werden de criteria in 2012 verscherpt, waardoor de gemiddelde scores van andere deelnemende bedrijven aanzienlijk daalden.
Keith McLoughlin, president en CEO bij Electrolux zegt over deze notering: “De ambitie van Electrolux is om marktleider te zijn op het gebied van duurzaamheid. We meten dit door onder andere naar de de Dow Jones Sustainability World Indexes te kijken. Het feit dat we dit jaar voor de zesde keer op rij als beste uit de bus komen, is een bevestiging van de manier waarop we onze producten produceren en ons bedrijf runnen.”
Toegenomen score
In vergelijking tot de concurrentie, scoort Electrolux vooral hoog op milieubeheer en –rapportage, risico management, klantrelaties en stakeholder betrokkenheid. Electrolux was daarnaast ook sterker dan haar concurrenten op het gebied van supply chain management – een onderdeel dat dit jaar beduidend strenger werd beoordeeld. Met betrekking tot Innovatie, werkomgeving, mensenrechten en het aantrekken en behouden van talent, is de score flink toegenomen.
Verbeterpunten
De assessment van DJSI is één van de meest uitgebreide en bekende onderzoeken op het gebied van duurzaamheid. De resultaten die naar voren komen zijn zeer waardevol voor de ontwikkeling en verbetering van de duurzaamheidsstrategie van Electrolux. “Onze notering laat zien dat we op de juiste weg zijn. Toch zijn er nog punten die we moeten verbeteren, waaronder Public reporting. In toenemende mate kijken DJSI en Social Responsible investeerders naar de kwantificatie van de waarde van onze duurzame initiatieven. Hoe draagt ons duurzaamheidsbeleid bij aan ons zakelijke succes? Dit is iets waarin we verder moeten duiken in de komende jaren,“ zegt Malin Ekefalk, Director Social Responsibility.
Geef een reactie